Tuesday, November 19, 2013

Kisah Yang Tertangguh

Salam. Baca tajuk pun dah menunjukan dramatiknya nukilan saya kali ni. Lama tak menulis di sini, baiklah dipendekkan cerita pada Sabtu (16/11/2013) saya mendapat berita dari Nadia, teman rapat saya sejak 3 tahun lepas akan kematian Abg Jefri/Mohd Jefri Bin Khalid iaitu abg kepada abg aku (bekas da kot) Mohd Fauzi Khalid yg dibanggakan oleh ramai pihak akan kejayaan beliau sebagai ikon silat lincah di Majlis Sukan Negara. Malah, aku juga anak angkat kepada keluarga Encik Khalid dan Puan Maimon (emak abg pojie/entah betul ke tak namanya, lupa...).

Berita ini sangat mengecewakan aku. Aku terdiam seketika. Jika bukan kerana Nadia, sampai tahun depan pun even bila aku mati pun aku takan tahu akan kisah ini. Nampak tak? Aku takde niat apa pun cuma dari situ aku semakin sedar, siapa aku di mata dia lagi, siapa aku untuk berada di hati dia lagi. Aku ini tak ubah MUSUH di matanya.

Lupakan kisah manusia derhaka.

Aku titipkan doa agar Abg Jefri dipermudahkan Allah melalui perjalanan alam barzakh. Mendapatkan keredhaan Alla selalu serta ketenangan dariNya.

Muhasabah!

Harap yang telah pergi memberi kesedaran kepada yang hidup, mati itu pasti!

Berubahlah untuk kebaikan. Manusia tidak lari dari kesilapan dan mungkin ada yang tidak dapat diubah namun ada yang masih boleh berubah dengan kehendak diri dengan izin Allah s.w.t. Kehidupan mematangkan diri.

Alhamdulillah, aku semakin berusaha mematangkan diri aku. Aku sentiasa perbaiki diri aku dari jatuh terduduk lagi. Ini zaman karier aku. Aku akan buktikan within 5 years I will be in the top management/junior management, don't ever underestimated me. And, what I can achieve in years to come.

Regards,
MNMS

No comments: